Į priekį sparčiai žengiant technologijoms ir pastebimai greitėjant gyvenimo tempui, internetas okupuoja vis didesnę mūsų gyvenimo dalį – į virtualią erdvę persikelia svarbiausios jo sritys, o į parduotuvę žingsniuojame retas kuris – reikiamų prekių taip pat ieškome internete. Tereikia poros raktinių žodžių, suvestų į „Google“ paieškos sistemą ir prieš akis mums atsiveria daugybė panašiais produktais prekiaujančių internetinių parduotuvių. Jei tarp jų nebus jūsiškės – tikimybė, jog klientas pasirinks būtent jus yra lygi nuliui. Tam, kad ten būtumėte ir užimtumėte aukštą poziciją, jums prireiks internetinės parduotuvės SEO optimizavimo paslaugų.
SEO optimizavimas (angl. – search engine optimization) – tai procesas, kurio metu naudojant jūsų parinktus potencialiems klientams aktualius raktažodžius internetinė parduotuvė yra optimizuojama taip, kad jos turinys būtų matomas aukštose paieškos sistemų pozicijose. Kodėl to reikia? Kad tarp nuolat didėjančio ir kelis milijonus siekiančio irašų skaičiaus kasdien, konkuruojančio dėl lankytojų dėmesio, jūsų turinys būtų matomas ir pasiektų savo vartotoją. Kaip tai padaryti? Pirmiausiai – susirasti visą reikalingą informaciją tam, kad rastumėte klaidas, o vėliau įgytas žinias pritaikyti savo parduotuvėje tam, kad jas ištaisytumėte. Na o kad šiuose veiksmuose nepaklystumėte, pateikiame mažą kontrolinį sąrašą.
Pirmas jūsų žingsnis – atidžiai išanalizuoti dabartinę savo internetinės parduotuvės būklę SEO požiūriu ir, naudojant tam skirtus įrankius, pasižymėti skaitines aktualių mėnesinių rodiklių reikšmes, tokias kaip, pavyzdžiui, bendrą unikalių lankytojų kiekį, lankytojo konvertavimą į galimą ar garantuotą klientą ir kt. Atskaitos taško išsiaiškinimas prieš pradedant svetainės optimizaciją yra svarbi pažangos stebėjimo dalis. Šie skaičiai vėliau leis jums nuolat sekti savo internetinės parduotuvės progresą ir įvertinti jūsų dedamų pastangų bei finansinių kaštų atsiperkamumą. Taigi, taps naudos rodikliu. Toks būklės įvertinimas nulemia ir SEO optimizavimo kainą, kreipiantis į šią paslaugą teikiančias įmones, kurios, prieš užsiimdamos darbų vykdymu, atliks detalų internetinės parduotuvės auditą.
Rekomenduojami įrankiai:
Google Analytics – į internetinę parduotuvę įdiegiamas specialus programinis kodas, kuris surenka statistinę informaciją – kiek kartų buvo peržiūrėtas konkretus puslapis, nupirktas konkretus produktas, fiksuojami geografiniai parametrai (kokiuose miestuose gyvena jūsų klientai, kokias naršykles naudoja ir kt);
GT Metrix – įrankis, analizuojantis jūsų internetinės parduotuvės krovimo greitį ir pateikiantis aktualių rekomendacijų jam pagerinti;
Google PageSpeed Insights – įrankis, analizuojantis tinklalapio turinį ir pateikiantis jo spartinimo pasiūlymus;
Tools Pingdom – įrankis, parodantis tikslų internetinės parduotuvės užkrovimo greitį ir esančias klaidas.
Internetinė svetainė be SEO optimizacijos
Optimizuotos internetinės svetainės pavyzdys
Tinkami raktažodžiai yra visos SEO optimizacijos branduolys ir variklis. O tam, kad juos atrastumėte, turite visapusiškai pažinti savo vartotoją – kas jis, kuo domisi, ko ieško, kodėl būtent jam aktuali jūsų paslauga ir kokiu sezonu ji tampa aktualiausia? Šiuos ir daugelį kitų panašių klausimų būtina apgalvoti, kad galėtumėte suformuoti savo idealaus kliento įvaizdį ir sužinoti, koks turinys turėtų būti kuriamas, kad jį pritrauktumėte.
Apmąstę savo kliento portretą pasistenkite sugalvoti kuo ilgesnį sąrašą raktažodžių – išrašykite viską, apie ką sukasi jūsų mintys, po to visa tai patikrinkite suvesdami į „Google“ paieškos laukelį, peržvelkite jums pateikiamus rezultatus ir pasinaudokite žemiau pateikiamu įrankiu šio sąrašo sukonkretinimui.
Rekomenduojami įrankiai:
Google Keyword Planner – automatinis raktažodžių generatorius. Galima matyti, kiek vidutiniškai paieškų yra vykdoma pagal konkrečius raktinius žodžius;
Market Samurai – raktažodžių konkurencijos įrankis, nustatantis labiausiai konkurencingus raktažodžius iš jūsų sąrašo.
Jau turite raktažodžius? Puiku. Tuomet atėjo laikas turiniui – bene svarbiausiai internetinės parduotuvės SEO optimizacijos proceso daliai. Visas jūsų parduotuvėje esantis turinys – straipsniai apie produktus, naujienos, detalūs produktų aprašymai ir kt. atlieka itin svarbų vaidmenį, todėl jam reikia skirti pakankamai dėmesio ir atidumo.
Jei iki šiol neturėjote tinklaraščio, atėjo pats metas apie jį susimąstyti – tai puiki proga kurti jūsų klientams naudingą ir aktualų turinį, tuo pat metu naudojant ir jau pasirinktus raktažodžius, garantuosiančius jums aukštas pozicijas paieškos sistemoje. Tinklaraštyje galėsite dalintis su jūsų parduodamais produktais susijusiomis naujienomis, tendencijomis, praktiniais patarimais, viešinti interviu su specialistais, o SEO optimizavimas paieškos sistemoms veiks taip, kad jų perskaityti užsuks būtent tos informacijos internete ieškoję vartotojai.
Svetainės SEO optimizavimą galima padalinti į dvi dalis – išorinį ir vidinį. Kuo jie skiriasi? Vidinis optimizavimas yra atsakingas už internetinės parduotuvės kodo sutvarkymą pagal šiuolaikinius paieškos sistemų reikalavimus, įvairių klaidų, tokių kaip 404 ir meta duomenų dublikatų pašalinimą, puslapio krovimo greitį bei turinio optimizavimą, kad šis atitiktų geriausią vartotojų patirties praktiką. Tuo tarpu išorinis SEO optimizavimas yra atliekamas vėliausiai ir vykdomas už puslapio ribų – tai svetainės reputacijos ir autoriteto didinimas naudojant įvairias į puslapį vedančias nuorodas bei pasitelkiant socialinius tinklus.
Vidinis ir išorinis SEO optimizavimas yra du pakankamai sudėtingi bei didelio žinių ir patirties bagažo reikalaujantys procesai, todėl tikintis aukštos kokybės rezultato ir naudos jūsų internetinei parduotuvei derėtų kreiptis į sritį išmanančius profesionalus. Tiesa, turbūt aktualiausias klausimas – kaina – nėra lengvai nurodomas. SEO optimizavimo kaina priklauso nuo jūsų internetinės parduotuvės techninės būklės, tad kiekviena šią paslaugą teikianti įmonė pirmiausiai atlieka detalų parduotuvės auditą.
Jei Jums patiko mūsų darbai ir sprendimai, kviečiame bendradarbiauti! Norint sužinoti preliminarią paslaugų kainą, papasakokite mums daugiau apie savo projektą.