Verslas internete. Nuo ko pradėti?

  • 2019-05-20
  • Dalintis:

Neretai sakoma, kad visi dalykai turi savų privalumų ir trūkumų. Bet jei kalbėtume apie verslą internete, tai tiesiog būtume priversti daryti išvadą, kad pliusų kur kas daugiau nei minusų. Maža to, šio pasirinkimo privalumų yra tiek daug, kad verta kuo greičiau imtis realių veiksmų ir keisti savo gyvenimą. Tik, žinoma, labai svarbu žinoti, nuo ko pradėti ir kuria kryptimi eiti, priešingu atveju galite ne tik neįgyvendinti savo planų, bet ir patirti nuostolių. Taigi, šį kartą sieksime atsakyti į klausimą, nuo ko reikėtų pradėti, siekiant įkurti verslą internete?

Internetinė parduotuvė ir fizinė parduotuvė. Pliusai ir minusai.

Norintieji įkurti verslą internete, šiandien gali rinktis įvairius variantus, tačiau dėl daugelio priežasčių bene vienas patraukliausių ir geriausių yra internetinė parduotuvė. Jau visai netrukus įvardinsime žingsnius, kuriuos teks žengti, norint, kad mintis apie internetinę parduotuvę taptų realybe, tačiau pirmiausia apžvelkime, kodėl online prekybos platforma yra išmintingesnis pasirinkimas, nei įprasta fizinė parduotuvė.

Internetinė parduotuvė Fizinė parduotuvė
Prekyba vyksta 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą Ribotas darbo laikas, dažniausiai – 12 valandų per parą ir keletas laisvadienių
Bet kuris Lietuvos gyventojas pasieks vos per kelias sekundes Lengva pasiekti tik konkrečios vietovės (to miestelio ar miestelio, kuriame ir yra įkurta parduotuvė) gyventojams
Sulauks daugiau lankytojų, nes jiems nereikia ruoštis, puoštis, gaišti laiko vykstant į parduotuvę Dėl ką tik įvardintų priežasčių, lankytojų srautas tikrai bus mažesnis
Galima pasiūlyti platesnį prekių asortimentą Dažniausiai susiduriama su fizinės erdvės apribojimais
Mažesnis darbuotojų skaičius ir parduotuvės administravimo išlaidos Daugiau darbuotojų ir išlaidų

Akivaizdu, internetinė parduotuvė yra geresnis pasirinkimas: esant ilgesnėms darbo valandoms ir leidžiant išvengti pirkėjams papildomų nepatogumų (pasiruošimo, kelionės į parduotuvę, stovėjimo eilėje ir t.t.), sulaukiama didesnio pirkėjų skaičiaus (o tai yra vienas iš veiksnių, lemiančių ir didesnius pardavimus); be to, reikės mažiau darbuotojų, bus patiriamos mažesnės administravimo išlaidos. Tad, nuo ko pradėti?

Teisinio statuso pasirinkimas

Na, o pradėti turėtumėte nuo atsakymų į du svarbius klausimus: kuo prekiausite ir koks bus teisinis statusas. Atsakant į pirmąjį, jūsų laukia iš tiesų daug pasirinkimo variantų: galite prekiauti kosmetika, kvepalais, papuošalais, drabužiais, avalyne, žaislais, interjero detalėmis, šventinėmis dekoracijomis, indais, gyvūnų priežiūros prekėmis ir t.t.; tereikia nuspręsti, kas jums labiausiai patiktų ir rasti tiekėjus. Na, o, kalbant apie atsakymą į antrą klausimą, jūsų laukia kur kas mažesnis pasirinkimas – galite rinktis 1 iš 3 variantų: dirbti pagal individualios veiklos pažymą; steigti mažąją bendriją (MB) arba individualią įmonę (IĮ). Tačiau dėmesį verta atkreipti į tai, kad kiekvienas iš šių pasirinkimų turi tam tikrų ypatybių, kurias būtina atsakingai įvertinti. Lentelėje pateikiame svarbiausią informaciją apie kiekvieną iš šių teisinių statusų.

Individuali veiklapagal pažymą Individuali įmonė
(IĮ)
Mažoji bendrija
(MB)
Uždaroji akcinė bendrovė (UAB)
Veiklos laikotarpis Neribotas Neribotas Neribotas Neribotas
Mokesčiai GPM, PSD ir VSD PM, PVM, Nekilnojamojo turto mokestis, savininko dividendai (GPM) PM, PVM ir Nekilnojamojo turto mokestis PM, PVM, Nekilnojamojo turto mokestis, dividendai
Kitų asmenų samdymas Galima įdarbinti kitus asmenis Galima įdarbinti kitus asmenis Galima įdarbinti kitus asmenis Galima įdarbinti kitus asmenis
Įstatinis kapitalas Nereikalingas Nereikalingas Gali būti ir piniginis, ir materialus Ne mažesnis nei 2500 eur
Įregistravimo laikas 1 darbo diena 1 – 4 darbo dienos 5 darbo dienos Internetu – 2 – 3 darbo dienos; per notarą – maždaug savaitę
Dalyvių skaičius 1 1 1 - 10 1 ar keli fiziniai arba juridiniai asmenys; akcininkų skaičius – iki 249
Atsakomybė Neribota civilinė atsakomybė Neribota civilinė atsakomybė Ribota civilinė atsakomybė Ribota civilinė atsakomybė
Sprendimų priėmimas Sprendimus priima individualios veiklos vykdytojas Sprendimus priima įmonės savininkas Balsavimo metu 1 narys turi 1 balsą Sprendimus priima akcininkai, 1 akcija – 1 balsas
Apskaita Apskaitą gali vesti pats individualios veiklos vykdytojas Apskaitą gali vesti pats įmonės savininkas Apskaitą gali vesti 1 iš narių Privaloma samdyti buhalterį arba buhalterines paslaugas teikiančią įmonę

Taigi, atsakingai įvertinkite visas šias ypatybes ir pasirinkite palankiausią variantą.

Internetinės parduotuvės kūrimas

Kitas žingsnis – internetinės parduotuvės kūrimas. Ir nors būtų galima kalbėti apie šį procesą ypač daug, svarbiausias akcentas yra tas, kad privalu turėti internetinės parduotuvės viziją bei ieškoti profesionalų, kurie galėtų ją išpildyti. Kad viziją išgryninti būtų lengviau, atsakykite sau į šiuos klausimus:

  • Jums reikia tik internetinės parduotuvės, o galbūt internetinės parduotuvės ir internetinės svetainės kartu?
  • Kokios pagrindinės spalvos turėtų dominuoti?
  • Kokio svetainės dizaino – minimalistinio ar maksimalistinio pageidaujate?

Dar keletas įžvalgų planuojantiems turėti internetinę parduotuvę:

  • Kuo mažiau klausimų, tuo geriau.

    Atminkite, kiekvienas pirkėjas nori taupyti savo laiką (juk tai ir yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl pasirenkamos internetinės parduotuvės), tad ir įgyvendinkite visa tai pagrindžiančius sprendimus. Kuo mažiau formose ar anketose pateiksite klausimų, tuo labiau bus patenkinti parduotuvės lankytojai. Tad jų pateikite tik tiek, kiek jų būtina esamu momentu.

  • Už apsipirkimą be registracijos pirkėjai mintyse jums tikrai padėkos

    Daugelis internetinių parduotuvių lankytojų prisipažįsta, kad vienas labiausiai erzinančių dalykų yra registracija. Tad suteikite jiems tokią galimybę. Taip pat ne ką mažiau sveikintinas bus ir kitas sprendimas – automatinis jau žinomos informacijos įrašymas į laukelius.

  • Jokių pop – ups

    Atviresni internetinių parduotuvių lankytojai pripažįsta, kad juos erzina ir dar vienas dalykas. Tai – pop – ups. Tad, būkite mieli – grynindami savo internetinės parduotuvės viziją, pasistenkite išvengti šio elemento.

  • Taip – mobiliesiems įrenginiams

    Norite, kad Jūsų internetinę parduotuvę pasiektų ypač solidus skaičius lankytojų? Atminkite, ji turi būti pritaikyta mobiliesiems įrenginiams.

  • Žalia šviesa paieškai

    Ir svarbiausia – prisiminkite, kad vieno tobulos internetinės parduotuvės recepto nėra, tad nebijokite ieškoti ir išreikšti net pačių drąsiausių idėjų.

Vistik internetinės svetainės kūrimas yra tas darbas, kurį reikėtų patikėti specialistams. Tačiau jų šiandien tiek daug, kad pasirinkti gali būti nelengva. Tad įvertinkite jau atliktus darbus – tai padės nustatyti, ar specialistų galimybės yra pakankamos jūsų internetinės parduotuvės vizijai įgyvendinti.

Individualus dizainas ar šabloninis? Privalumai ir trūkumai.

Individualus internetinės parduotuvės dizainas Šabloninis internetinės parduotuvės dizainas
Puikiai tinka norintiems įgyvendinti originalias idėjas, tačiau teks skirti nemažai laiko, kad išsakytumėte, ko norite ir aptartumėte būdus, kaip tai įgyvendinti Neliks vietos originalių idėjų įgyvendinimui, tačiau tuo pat metu sutaupysite labai daug laiko, kadangi išvengsite pokalbių ir aptarimo su grafikos dizaineriu
Užtikrinamas unikalumas, internetinė parduotuvė išsiskirs iš kitų Nelieka vietos unikalumui (tokio pat dizaino internetinių parduotuvėje rinkoje – ne viena dešimtis)
Galėsite patys spręsti, kokių funkcijų reikia. Taigi, internetinė parduotuvė visiškai atitiks jūsų poreikius bei lūkesčius Ribotas funkcijų pasirinkimas
Ženkliai brangesnis Žemesnė kaina
Ilgiau užtruks kūrimo procesas Kūrimo procesas bus trumpesnis
Galite būti tikri – internetinė parduotuvė tikrai perteiks žinutę, kurią perduoda Jūsų verslas; visoje joje esantys elementai – tik Jums ir tik dėl Jūsų (ir, žinoma, parduotuvės lankytojų)!!! Tai bus tvarkinga, estetiška, pagrindines funkcijas atliekanti internetinė parduotuvė. VISKAS.

Taigi, belieka tik daryti išvadą, kad abu pasirinkimai turi stipriųjų pusių bei silpnybių, todėl rinkitės, ko jums reikia (unikalumo, originalių idėjų, maksimalaus funkcionalumo ir jūsų lūkesčių išpildymo), o gal – nedidelės kainos ir galimybės taupyti savo laiką. Be to, svarbu pažymėti, kad individualus internetinės parduotuvės dizainas yra geresnis pasirinkimas, jei verslas jau pradėtas vykdyti arba ruošiamasi platinti garsaus, populiaraus prekinio ženklo gaminius; tuo tarpu šabloninis dizainas puikiai tiks jaunam, ką tik įsteigtam verslui arba tuomet, kai norima įvertinti, ar prekės bus perkamos. Beje, šabloninį dizainą visada galima perdaryti į individualų. Tad vertinkite atsakingai, remdamiesi tuo, kokią įtaką dabartinis Jūsų sprendimas galėtų turėti ateityje.

Na, o išgryninus internetinės parduotuvės viziją; įforminus teisinį statusą; suradus tiekėjus ir sudarius sutartis su jais; sukūrus internetinę svetainę, ir, jei reikia, įdarbinus dar bent keletą pagalbininkų, bus galima paskelbti datą, nuo kurios ir prasidėjo Jūsų verslas internete. Tik... reikia nepamiršti, kad tai – ne vien rezultatų raškymas, bet ir ilgas, nuoseklus, tam tikrų iššūkių kupinas kelias. Ir nors kiekviena situacija yra individuali, visgi galima pateikti dar bent keletą įžvalgų, kurios tikrai bus naudingos turintiems verslą internete – internetinę parduotuvę.

SEO paslaugos

Ekspertai patvirtina, kad didžioji dalis lankytojų į internetines parduotuves ateina iš paieškos sistemų. Taigi, šiuo atveju labai svarbų vaidmenį suvaidina SEO paslaugos: jei norite sulaukti sėkmės, optimizuokite internetinę parduotuvę paieškos sistemoms.

Reklama socialiniuose tinkluose

Ko gero, jau ir nereikia sakyti, kokią didelę galią šiandien turi socialiniai tinklai, tad būtinai tai išnaudokite siekdami internetinės parduotuvės sėkmės. Sukurkite internetinės parduotuvės paskyrą populiariuose socialiniuose tinkluose; talpinkite naujienas; naujų prekių pristatymus, fotografijas; bendraukite su potencialiais bei esamais klientais.

Kokybiškas ir kūrybiškas turinys

Labai svarbu ir tai, kokį turinį pateiksite parduotuvės lankytojams – juk būtent jis tampa vienu pagrindinių veiksnių, lemiančių, ar asmuo panorės įsigyti prekių. Tad negailėkite nei laiko, nei pastangų, siekdami sukurti patrauklius bei kūrybiškus prekių aprašymus ir pateikdami aukštos kokybės nuotraukas.

Tad, jei tik dar galvojate, kaip mintį apie verslą internete paversti realybe, jau žinote, nuo ko pradėti. Na, o pabaigai belieka tik pastebėti, kad šio verslo internete sprendimo kūrimas ir vystymas yra daug teorinių bei praktinių žinių, kūrybingumo, pastabumo, laiko ir energijos reikalaujantis procesas. Ir tik pasitelkus visus šiuos elementus, Jūsų lauks sėkmė.

Pasirengę pradėti?

Jei Jums patiko mūsų darbai ir sprendimai, kviečiame bendradarbiauti! Norint sužinoti preliminarią paslaugų kainą, papasakokite mums daugiau apie savo projektą.

scroll
Vardas yra privalomas
Įsitikinkite ar įvestas el. paštas yra teisingas.
Projekto tipas*
Pasirinkite projekto tipą
Trumpai aprašykite savo projektą.
Preliminarus biudžetas
iki 1000 €
virš 1000 €
virš 5000 €
virš 10.000 €
* Privalomi laukai
Pažymėkite, kad sutinkate su www.soliduskodas.lt privatumo politika.
Pažymėkite varnelę, kad nesate robotas.

Užklausa išsiųsta

Dėkojame, Jūsų užklausa nusiųsta. Pasistengsime Jums atsakyti kuo greičiau.